UPAYA GURU DALAM MENGEMBANGKAN KOMPETENSI DASAR ANAK USIA DINI PADA RAUDHATUL ATHFAL (RA) DI KOTA BENGKULU

Yeti Herliza

Abstract


The results of this thesis study describes the first, the efforts of teachers in developing basic competence on the
moral values of children usiadini among others: 1) to instill the value of politeness and respect for elders or teachers. 2)
familiarize the values of discipline and responsibility to the task given. 3) to instill the values of honesty and openness to
the environment 4) familiarize the values of sacrifice and sincerity in giving and helping a friend 5) inculcate the habit
of life-saving 6) to instill the values of patience in completing a job 7) inculcate love in friends , Both efforts of teachers
to develop basic competence in religious values early childhood among others: 1) to instill confidence in the six pillars
of faith and keataatannya 2) to instill confidence in the 5 pillars of Islam and its practice 3) used to always melafazkan
kalimah tayyibah in life 4) to instill confidence in the magnitude of the love of God Almighty 5) recognize and instill
beauty beautiful Names 5) recognize and instill the values contained in the two Islamic holidays


Keywords


Teacher Of Efforts, The Besic Children

Full Text:

PDF

References


Al-Qur’an dan Terjemahannya, Jakarta: Kemenag

RI, 2012

Ahmad susanto, Perkembangan Anak Usia Dini.

Jakarta: Kencana. 2011

Al-Jauziyyah, Ibn Qayyim. Mengantar Balita Menuju

Dewasa. Jakarta: Serambi Ilmu Semesta, 2001

Arikunto, Suharsimi, Prosedur Penelitian, Jakarta:

Bina Aksara, 1999

B.Uno, Hamzah, Profesi Kependidikan. Jakarta: Bumi

Aksara,2008

BP4 Pusat Perkawianan dan Keluarga, Problematika

Anak Di Luar Nikah, no.472. Maret 2012

Danim, Sudarwan, Menjadi Peneliti Kualittaif,

Bandung: Pustaka Setia, 2002

Hadi, Sutrisno, Metodologi Penelitian, Jogjakarta:

Andi,1999

Hizair, Kamus Lengkap Bahasa Indonesia, Jakarta:

Tamer, 2013

Idi, Abdullah, Pengembangan Kurikulum Teori dan

Praktek. Jakarta: Rajawali, 2014

Kementerian Agama RI Direktorat Jenderal

Pendidikan Agama Islam, Direktorat Pendidikan

Madrasah, Kurikulum RA/BA/TA, 2011

Mansur, Pendidikan Anak Usia Dini Dalam Islam.

Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2005

Mazhariri, Husain. Pintar Mendidik Anak. Jakarta:

Lentera, 2002

Molleong, J, Lexi, Metode Penelitian Kualitatif,

Bandung: Eresco, 2002

Padmonodewo, Soemiarti, Pendidikan Anak

Prasekolah, Jakarta: Rineka Cipta, 2003

Permadi, Dadi dan Daeng Arifin, Panduan menjadi

Guru Profesional Bandung: Nuansa Aulia. 2013

Permen Dikbud RI, Kurikulum 2013 Pendidikan

Anak Usia Dini, No.146, 2014

Sugiyono, Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan

R & D, Bandung:Alpabheta, 2007

Sugiyono, Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan

Kuantitatif, Kualitatif dan R&D).Bandung:

Alpabheta, 2007Surakhmad, Winarno, Pengantar

Suhar Saputra, Uhar, Menjadi Guru Berkarakter.

Bandung: Refika Aditama. 2013

Ulwan, Abdullah Nashih, Pendidikan Anak Dalam

Islam, Jakarta: Pustaka Amani, 2007

Uwes, Sanusi, Visi dan PondasiPendidikan (dalam

Perspektif Islam). Jakarta: Logos,2003

Uzer Usman, Moch, Menjadi Guru Profesional.

Bandung: Remaja Rosdakarya, 2009

Wahab,Rohmalina, Psikologi Agama. Jakarta:

Rajawali Pers, 2015

Yus, Arita. Model Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta:

Prenadamedia Group. 2011




DOI: http://dx.doi.org/10.29300/btu.v1i2.446

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed by :

   Garuda

 

free web stats al-bahtsu Visitors